Bismillah

Bismillah

Ispovijest tinejdžerke: “Kako sam počela obavljati namaz?”

Pokušavamo da sačuvamo i uštedimo svaki novčić kako bi ispunili naš san, a karta da se posjete ta mjesta je veoma skupa. Zamislite samo kad bismo na 10 dana posjetili Disneyland ili obišli neko drugo mjesto i tamo se divno proveli. Nakon povratka s puta, narednih 10 dana ćemo provesti opisujući naše doživljaje, i objavljujući slike na Facebooku.


Na kraju dana, shvatimo da smo uživali na putu, ali da smo propustili namaze, izgubili vrijeme koje smo trebali provesti u približavanju našem Stvoritelju.

Zato vas pitam, da li se je put isplatio?
Zašto ne sanjamo o Džennetu?

Za njega nam nije potrebno da kupimo kartu, ali je moramo zaraditi našim dobrim djelima. Namaz je naša karta za Džennet. To je jedino mjesto gdje uživanje ne prestaje. Traje vječno, ne samo par dana i nikad ga se nećemo zasitititi.
Namaz je jedan od najvažnijih temelja islama, koji je obavezan za svakog muslimana. Moj prvi susret s njim je bio kad sam imala 5 godina, i gledala majku kako ustaje da klanja. Stajala sam pored nje i imitirala njene pokrete. Kad je počela učiti sure, samo sam mogla čuti neko mrmljanje, poput zuja pčela. Zato mi je namaz na početku bio veoma zanimljiv, poput neke drage igre. Stajanje, pregibanje, sedžda, šaputanje, pogled na desno, pogled lijevo i moj prvi namaz je priveden kraju. Neko vrijeme sam tako samo pratila majčine pokrete, ne znajući niti šta radim. Kad se sjetim toga, nasmijem se sama sebi. Kad sam malo narasla, naučila sam da u namazu učimo sure. Čak i kada sam ih naučila napamet, i dalje nisam znala njihovo značenje. Stajala bih na namazu, ali bi mi misli odlutale na školu, porodicu, prijateljice, itd.
Sve do nedavno, namaz sam obavljala veoma brzo i užurbano, poput brzog voza. Dešavalo mi se da zaboravim i na kojem sam rekatu, koju sam suru učila na prvom rekatu? Svakakva su mi se pitanja motala po glavi.
Na početku sam klanjala samo četiri namaza, dok se nisam navikla. Kad se toga prisjetim, bude me stid Allaha. Ne samo da je On bio strpljiv prema mojim propustima, već mi nije oduzeo ni jednu blagodat, elhamdulillah!
Allah je zaista Najveći, Es-Sabur koji ne napušta Svoje robove. Ko nas drugi može tako iskreno i čisto voljeti? Allah je Onaj koji omekšava i preokreće srca. Na svijest o važnosti namaza, gledam kao na jednu od blagodati prema meni, i dovim i nadam se da je moz namaz primljen.
Trenutno učim i prijevod značenje sura koje učim. Nastojim da budem skoncentrisana u namazu. Moja borba se nastavlja, i želim da razumijem Kur’an. Jednom kada naučimo arapski jezik, više ćemo uživati u učenju Kur’ana i okoristiti se njegovim neiscrpnim okeanom znanja i mudrosti. Satima ćemo sjediti i potpuno se posvetiti Kur’anu. To se meni često desi kada čitam svoju najdražu knjigu. Molim Allaha da nam podari snage, odlučnosti i bereketa da nam Kur’an postane naša najdraža knjiga. Amin.
Allah nam je dao da živimo na ovom svijetu, s tačnim ciljem. Život je poput aviona u kojem putujemo, to je putovanje puno uspona i padova i mi smo na njemu putnici.
Naš cilj je da stignemo do Dženneta – mjesto gdje nema problema, zabrana, suza i strahova.
Već smo se ukrcali na ovaj let i započeli naše putovanje.
Sada se moramo pobrinuti da naše putovanje prođe sigurno, bez problema ili padova. Sve što treba da slijedimo jeste Govor našeg Gospodara, Kur’an i praksu našeg Poslanika, sallallahu alejhi we sellem.
Hajde da se svi potrudimo da povedemo više računa o karti za Džennet (namazu), koju ne možemo ‘kupiti novcem’, već jedino iskrenom ljubavlju prema Allahu i pokornošću.
O autoru: Tania Maseera ima 14 godina i živi u Indiji. Njeni najdraži predmeti su engleski jezik, matematika, historija, fizika i učenica je 9-tog razreda. Pisanje poezije je njena nova ljubav.